"Olimpijskie opowieści" cz.2

Oto i pierwszy rozdział naszych "Olimpijskich opowieści".

Brawo, Julka! Bardzo na czasie i świetnie poprawia humor.

 

Niecierpliwie czekam na kolejne rozdziały!

J. Kubicka

"Siłownia Persefony”

Demeter: Persefono, Persefono? Gdzie jesteś, kochanie...?

Persefona: Mamo, jeżdżę sobie na rowerze i wdycham świeże powietrze do płuc. Na dworze jest tak pięknie, słonecznie i zielono.

Demeter: Kochanie, nie potłucz sobie swych pięknych kolanek!

Demeter idzie na swoją ulubioną leżankę w celu zajrzenia do wiadomości facebookowych. Czyta przerażona statystyki, czyta zaostrzenia i włos się jej na głowie jeży.

Persefono, Persefono - krzyczy zrozpaczona Matka.

Persefona biegnie sprintem w stronę matki.

-Co się stało?

Demeter: Szybko, szybko wchodź na Olimp, bo Pandemię mają na świecie. Ja 5 tysięcy na stroje wolę wydać, niż na karę.

Persefona: Mamo, ja o formę muszę dbać!

Demeter: Kochanie. Ty w domu siedź, bo mi kaszelek, katarek załapiesz. I powiedzą, że masz koronawirusa. A to nie twój czas na Corona Time.

Persefona: Hmm.... Mamo, mamo. Ja mam pomysł. Otworzymy w podziemiach siłownię o nazwie: “Kora Fitness”.

I tyle w temacie.

Julia Michalska 5e

Pobawmy się w pisarzy! "Olimpijskie opowieści" cz.1

 

Trzy tygodnie przymusowego „domatorstwa” za Wami. Książki z domowej biblioteczki pewnie znacie już na pamięć, a i te pożyczone ze szkolnej biblioteki dawno przeczytane. Moim zdaniem to najlepszy czas, aby zająć się własną twórczością. Moglibyśmy przecież coś wspólnie napisać! Każdy z chęcią by coś takiego przeczytał.

Omawiam właśnie z piątoklasistami „Mitologię” i tak wpadłam na pomysł, że warto by było stworzyć taki zbiorek krótkich, mitologicznych opowiastek. O bogach przecież można w nieskończoność!

Sama już wymyśliłam jedną taką opowieść. Mam nadzieję, że Wam się spodoba i zachęci do wymyślania kolejnych. Każdą przeczytam, poprawię ewentualne błędy (przecinki i te wszystkie „ó”, „ż” i inne) oraz umieszczę na stronie internetowej i szkolnym facebooku. Wszyscy będziemy mieli co czytać i nikt nie powie, że to już zna.

 

Będą to przecież NOWOŚCI KSIĄŻKOWE!

 

Obiecuję wszystkim pisarzom, że wynegocjuję dla Was odpowiednie oceny
z języka polskiego!

 

Teksty przesyłajcie, proszę, na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

A oto moja opowieść.

Foch Afrodyty”

Działo się to pewnego słonecznego popołudnia. Do olimpijskiej sali relaksu, w której po sutej uczcie złożonej z upajającego zapachem nektaru i niewysłowionej w smaku ambrozji odpoczywał Zeus, wpadła nad wyraz wzburzona Afrodyta. Już od progu słychać było jej krzyki:

- Zeusie, Zeusie, ty wiesz, co mnie dzisiaj spotkało?! To się wręcz w głowie nie mieści! Żeby mnie, Afrodytę, najpiękniejszą z kobiet tak potraktować! I to kto?! Jakaś podrzędna, pożal się Boże, kosmetyczka!

- Ależ, bogini, nie irytuj się tak i spokojnie opowiedz, co się właściwie stało, na pewno jakoś temu zaradzę – starał się uspokoić rozwścieczoną kobietę bóg Ziemi i Nieba.

- Co się stało, co się stało?! - krzyczała histerycznie kobieta. - Właścicielka salonu piękności „Niebiańska Uroda” poprosiła, abym poczekała na swój zabieg, gdyż musi dokończyć klienta!- wyjaśniała dalej wzburzona.

- Ale cóż w tym niewłaściwego, skoro tylko dokończyć ...? - delikatnie zapytał bóg.

- Jak to co? Ty wiesz, kto był tym klientem?! Hekatonchejron! A ona robiła mu manicure!!!

J. Kubicka

2 kwietnia - ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

 

autyzm1

 

Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka. Oznacza to, że u dotkniętych nim dzieci obserwuje się objawy nieprawidłowego funkcjonowania we wszystkich obszarach rozwoju. Pierwsze symptomy autyzmu pojawiają się bardzo wcześnie, często już u kilkunastomiesięcznych niemowląt, ale zawsze są widoczne przed ukończeniem przez dziecko 3 roku życia. Choć autyzm można zdiagnozować już u bardzo małych dzieci, to często diagnozuje się go również u nastolatków, a nawet osób dorosłych. Nie leczony może prowadzić do bardzo głębokich zaburzeń funkcjonowania w późniejszym wieku. Warto pamiętać, że zaburzenia autystyczne mają bardzo zróżnicowany charakter, nie tworzą jednolitego obrazu co do symptomatologii i głębokości zaburzeń. Dlatego obecnie w literaturze światowej używa się określenia „spektrum zaburzeń autystycznych”, a w Międzynarodowej Klasyfikacji Zaburzeń Psychicznych i Zaburzeń Zachowania ICD-10 – „ całościowe zaburzenia rozwojowe”.

źródło: https://synapsis.org.pl/autyzm/czym-jest-autyzm/definicja-autyzmu/

 

autyzm4

 

autyzm2

2 kwietnia kolor niebieski da osobom z autyzmem i ich rodzinom nadzieję na lepsze życie. Każdy może wyrazić swoją solidarność: oświetlić budynek na niebiesko, dodać niebieski kolor do ubrania. Niech w ten jeden dzień w roku będzie nam niebiesko, aby każdy kolejny stał się łatwiejszy dla osób z autyzmem.

źródło: https://dziecisawazne.pl/swiatowy-dzien-wiedzy-na-temat-autyzmu/

 

WSZYSCY JESTEŚMY TACY SAMI, CHOĆ KAŻDY Z NAS JEST INNY!

 

 Proszę, pokaż swoje zdjęcie, pokaż swoje "Zaświeć się na niebiesko"! (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Sylwia Kopciara

ŚWIETLICOWY KONKURS "Sławków moje miasto"

Zapraszamy wszystkie chętne dzieci do wzięcia udziału w świetlicowym konkursie plastycznym pt:

"Sławków moje miasto"

 

Prace konkursowe mają ukazać wszystko co przypomina nasze piękne miasto.
Technika wykonania pracy jest dowolna. Mogą to być prace wykonane na dowolnym formacie, a także mogą to być prace przestrzenne.

 

Liczymy na dużą kreatywność!

 

Zdjęcia prac należy przesyłać do dnia 06.04.2020

na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj837
WczorajWczoraj1689
W tym tygodniuW tym tygodniu2526
W tym miesiącuW tym miesiącu10285
DotychczasDotychczas2001402

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.